Fri frakt över 1500 kr

FAQ

Vanliga frågor och svar. Vi har försökt att besvara de vanligaste frågorna.

Frakt och leverans

Nedan följer några vanliga frågor om frakt och leverans

Hur lång tid tar leveransen?

Våra normala leveranstider är 1–3 arbetsdagar. Observera att beställningar lagda under helger skickas tidigast nästkommande vardag.

När skickas min beställning?

Vi strävar efter att skicka din beställning inom 24 timmar efter att vi mottagit den, och senast inom tre arbetsdagar. Om din beställning innehåller förköpsprodukter, skickas den när samtliga artiklar finns i lager.

Har min order gått igenom?

När du genomför ett köp på hemsidan skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress du angett.

Om du inte fått en orderbekräftelse efter att ha gjort en beställning, kolla om den har hamnat i din skräppost. Annars vänligen kontakta vår kundtjänst för att säkerställa att din beställning har registrerats.

Retur och reklamation

Vanliga frågor kring returer och reklamation.

Hur returnerar jag en vara?

1. För att påbörja en retur, kontakta vår kundtjänst på info@kantovault.se med ämnesraden "RETUR". Inkludera ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och de specifika varorna du vill returnera.

2. Returnera produkterna senast inom 14 dagar från skapat returärende. Se till att produkterna är välpaketerade och i dess originalförpackning för att undvika skador.

3. Observera att du som kund är ansvarig för returfraktkostnaderna. Eventuella skador på produkterna kan innebära avdrag på återbetalning utifrån värdeminskningen.

Har ni mottagit min retur?

Så snart vi har behandlat och godkänt din retur, vilket vanligtvis tar omkring 14–21 dagar, kommer du att få en bekräftelse via e-post. Om du har gjort en reklamation kan det ta ungefär 3–4 veckor innan du får ett svar.

När din returbekräftelse är mottagen, sker återbetalningen via samma betalningsmetod som du använde vid köpet.

Hur länge kan jag göra en retur?

Du har 30 dagar på dig att returnera din beställning, räknat från den dag du mottagit den. Allt du behöver göra är att registrera returen och skicka tillbaka varorna inom denna tidsperiod. Observera att du som kund ansvarar för returkostnaderna.

Hur gör jag en reklamation?

För att starta en reklamation ber vi dig att skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst. Vänligen inkludera följande information:

  • Ordernummer
  • En kort beskrivning av felet på varan
  • Tydliga bilder som visar felet

Efter att vi granskat din reklamation kommer vi att kontakta dig med information om nästa steg.

Produkter och förhandsbeställningar

Vanliga frågor kring produkter och förhandsbeställningar

När skickas min förhandsbeställning?

Om du har förbeställt kommer vi att behandla din beställning och skicka den så snart som möjligt när de blir tillgängliga.

Vid förbeställningar av kommande japanska set så är lanseringsdatumet oftast det datumet som produkterna kommer skickas från Japan till oss.

Kan jag beställa fler produkter i min förhandsbeställning?

Ja, du kan lägga till fler produkter i din bokning. Notera att vi skickar alla produkter samtidigt, det vill säga när de förbeställda produkter finns i lager. Om du vill få produkter i lager för förhandsbokade produkter, vänligen gör en separat beställning.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Tveka inte på att kontakta oss